Παρασκευή 4 Μαΐου 2012

Συνέντευξη με τον Theodore Kalantzakos

Έφτασε η ώρα και η στιγμή να αναρτηθεί η πρώτη συνέντευξη που έγινε για το Μέτρον Άριστον. Μουσικές αλήθειες δια στόματος μουσικών κι όχι μέσω κάποιου άκυρου που γράφει σε ένα blog και χαίρεται (ρε ποιόν μου θυμίζει). Δεν γνωρίζω αν στο μέλλον θα έχουμε συνεντεύξεις κι από μη-μουσικούς, γνωρίζω όμως πως η πρώτη και υποφαινόμενη με τιμάει ιδιαίτερα. Ο λόγος για τον Θοδωρή Καλαντζάκο, Έλληνας βιρτουόζος της ηλεκτρικής κιθάρας και ιδρυτής του Theodore Kalantzakos Group. Ας δούμε λοιπόν την μικρή συζήτηση/συνέντευξη που είχαμε μαζί του.

Άρης: Καλησπέρα σας κύριε Καλαντζάκο.
Τ.Κ.: Καλησπέρα Άρη! Χαίρομαι που μιλάμε απόψε μαζί!


Ας αρχίσουμε με τα απλά. Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με την μουσική;
Είναι μια μικρή ιστορία, την οποία θα προσπαθήσω να περιγράψω εν συντομία για να μην κουράσω.
Για πρώτη φορά, ένιωσα την επιθυμία να μάθω κιθάρα, κάπου στα δεκαπέντε μου.
Την ημέρα που το κατάλαβα, δεν έδωσα σημασία. Το βράδυ πηγαίνοντας για ύπνο αυτή η σκέψη τριγύριζε στο μυαλό μου χωρίς να με αφήνει να κοιμηθώ. Την επόμενη μέρα έπιασα την κιθάρα και από τότε έγινε σημαντικό κομμάτι της ζωής μου. Η ιστορία συνεχίζεται περίπου επτά χρόνια αργότερα όταν ήμουν στο δεύτερο έτος σπουδών μου στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, και έχοντας πάρει την απόφαση να γίνω αρχιτέκτονας και όχι μουσικός. Όντας αυτοδίδακτος κιθαρίστας όλα τα προηγούμενα χρόνια, όλο το πρώτο έτος περνούσα έξω από ωδεία και βρισκόμουν σε ένα διαρκές δίλημμα αν έπρεπε να μπω μέσα ή όχι Τελικά είπα στον μέσα μου ότι αν μπω μπορεί να μην καταφέρω τίποτα, αλλά αν δεν μπω θα το μετανιώνω σε όλη μου τη ζωή!
Τελικά ο Θεός με αξίωσε να τελειώσω και τις δυο σπουδές μου με επιτυχία και τώρα με τη σειρά μου να προσπαθώ να τις μοιραστώ με τους συνανθρώπους μου, είτε αυτοί λέγονται φίλοι, μαθητές, fans, είτε οτιδήποτε άλλο.


Πρόσφατα ηχογραφήσατε τον προσωπικό σας δίσκο με τη μπάντα σας TKG. Πείτε μας λίγα λόγια γι'αυτό.
Ο δίσκος ονομάζεται “Pattern Partner”. Είναι ένα κράμα metal/fusion, με heavy riffs, κυρίως σε μονά μέτρα, ντυμένο με fusion αρμονίες και φρασεολογία. Θα είναι ένα δυνατό album και αναφέρεται κυρίως σε όσους είναι εθισμένοι στη μουσική! Στο δίσκο έγραψαν τύμπανα ο Λουκάς Καλαντζάκος (http://www.loukaskalantzakos.com), μπάσο ο εξαιρετικός Γιώργος Πολίτης, πλήκτρα και κιθάρες ο πολύ ταλαντούχος και καλός μου φίλος SinniK (http://www.sinnik.org/)και σε τρία tracks τρομπέτες o Χριστόδουλος Ασπρομάλλης που αυτές τις μέρες βρίσκεται στο Λονδίνο για το master του στο Royal Academy. Επίσης θα υπάρξουν και κάποιες guest συμμετοχές από μεγάλα ονόματα Ελλήνων μουσικών, άλλα αυτό θα το κρατήσουμε για έκπληξη μέχρι την ημέρα της κυκλοφορίας του δίσκου, η οποία αναμένεται τους πρώτους μήνες του καλοκαιριού!





Πριν απο λίγους μήνες κάνατε opening στην συναυλία του Vinnie Moore, στο Κύτταρο. Πείτε μας λίγα λόγια για το live αλλά και για τον ίδιο τον Vinnie Moore.
O Vinnie Moore είναι ένας από τους κιθαρίστες που θαύμαζα από μικρή ηλικία. Κατέβαινα στα δισκοπωλεία, αγόραζα τα CD του, τον μελετούσα κτλ. Είμαι πολύ χαρούμενος  που οι TKG άνοιξαν την συναυλία για έναν από τους αγαπημένους μου  κιθαρίστες αλλά και ότι είχα την ευκαιρία να περάσω πολλές ώρες μαζί του και να μου μεταφέρει πολλά πράγματα από την εμπειρία του. Είναι πραγματικά ένας πολύ καλός και ακομπλεξάριστος άνθρωπος. Όσο αφορά τη συναυλία, ήταν πραγματικά μια πολύ ωραία βραδιά. Η διοργάνωση ήταν εξαιρετική και ο κόσμος ήταν πολύ θερμός, γεμάτος ενέργεια και αυτό έφτανε σε εμάς πάνω στη σκηνή αλλά και αργότερα κάτω από αυτή. 
Μακάρι να βλέπουμε συχνά τέτοια events είτε "ανοίγουμε" εμείς, είτε όχι!



Είστε καθηγητής του RGT και παραδίδετε μαθήματα προετοιμασίας γι αυτό το πτυχίο. Πείτε μας, τι είναι το RGT και πως μπορεί να έρθει σε επαφή μαζί σας καποιός ενδιαφερόμενος μαθητής;
To London College of Music Examinations, μαζί με το RGT είναι ένας διεθνής εξεταστικός και εκπαιδευτικός φορέας που προσφέρει πτυχία και διπλώματα, τα οποία πιστοποιούνται από το University of West London. Εγώ είμαι επίσημος καθηγητής του RGT που σημαίνει ότι προετοιμάζω μαθητές από αρχάριους μέχρι και πολύ προχωρημένους για να επιτύχουν στις παραπάνω εξετάσεις, που σημειωτέων γίνονται και στην Ελλάδα, σε διάφορα εξεταστικά κέντρα και έτσι οι μαθητές και οι οικογένειές τους δεν επιβαρύνονται με παραπάνω έξοδα (ειδικά αυτή τη δύσκολη περίοδο). Όποιος επιθυμεί, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο info@theodore-k.com για περισσότερες πληροφορίες!


Σαν κιθαρίστας έχετε πολλές χορηγίες όπως Schecter κιθάρες, EMG μαγνήτες, Line6 ενισχυτές, T-REX πετάλια και η λίστα συνεχίζεται! Θα μπορούσατε να μας πείτε πόσο δύσκολο ήταν να τις πάρετε;
Είναι δύσκολο να πετύχεις μια καλή και ουσιαστική χορηγία.  Λέγοντας "καλή" εννοώ από μια μεγάλη εταιρία και "ουσιαστική", αυτή η εταιρία να σου χορηγήσει κάτι χρήσιμο, όπως δωρεάν εξοπλισμό, διαφήμιση ή οτιδήποτε άλλο εκτός από λόγια.  Για να το πετύχεις αυτό θα πρέπει η εταιρία να "δει" κάτι σε εσένα, άρα επίσης και εσύ να μην είσαι μόνο λόγια. Εμένα με βοήθησε σε αυτό ο καθηγητής και τώρα πια φίλος μου Ιωάννης Αναστασάκης, που είναι και program director του Elite Guitar Coaching, ένα σύστημα εκμάθησης που έχοντας ο ίδιος αποφοιτήσει το προτείνω ανεπιφύλακτα. Εκτός από εμένα βέβαια και άλλα μέλη των TKG υποστηρίζονται από μεγάλες εταιρίες, όπως ο Λουκάς που τον στηρίζει μια από τις ποιοτικότερες εταιρίες κατασκευής τυμπάνων στο κόσμο, η Gabriel drums.





Ανεβάζετε στο internet δωρεάν βίντεο με κλίμακες κιθάρας. Που μπορούν οι κιθαρίστες να τα βρουν όλα μαζεμένα;
Πολύ καλή ερώτηση γιατί πολλοί δεν γνωρίζουν ότι μπορούν να βρουν αξιόπιστα και δωρεάν μαθήματα κιθάρας στο internet. Βρίσκονται όλα συγκεντρωμένα  στο www.theodore-tv.com. Έχω ήδη ανεβάσει όλες τις βασικές κλίμακες που χρειάζεται ένας κιθαρίστας και ιδιαίτερα ένας fusion κιθαρίστας, καθώς επίσης ασκήσεις τεχνικής, ακόρντα κ.α. Αυτό το καιρό ολοκλήρωσα και άλλες δυο μεγάλες σειρές εκμάθησης που θα ανέβουν και αυτές δωρεάν Επίσης κάθε μάθημα συνοδεύεται από κάποιο κιθαρογράφημα, κάποια ταμπλατούρα, παρτιτούρα κτλ. Τα τελευταία μπορεί όποιος θέλει να τα κατεβάσει δωρεάν από το http://theodorekalantzakos.com/tutorials/. Τέλος, όσοι θέλουν να ειδοποιούνται όταν κάποιο καινούριο video ανεβαίνει (συνήθως ένα κάθε εβδομάδα) μπορούν να κάνουν suscribe στο YouTube κανάλι http://www.youtube.com/TheodoreKalantzakos.


Ποιά είναι τα αγαπημένα σας μουσικά ακούσματα/είδη;
Τα αγαπημένα μου μουσικά ήδη είναι το rock-fusion και η nu-jazz. Το πρώτο γιατί συνδυάζει το rock, στο οποίο για μένα βρίσκονται οι μουσικές μου ρίζες, και τις πανέμορφες αρμονίες της fusion. To "Pattern Partner" έχει αυτά τα στοιχεία με τα riffs να είναι πιο heavy και άρα πιο κοντά στο metal. Όσο για τη nu-jazz, είναι το είδος μουσικής που μου αρέσει να ακούω όταν ταξιδεύω, ή είμαι με παρέα κτλ. Συνδυάζει την jazz με πιο electro στοιχεία δίνοντας έτσι ένα πιο σύγχρονο άκουσμα. Για να εκτονώσουμε τις ανησυχίες μας και σε αυτό το είδος μουσικής, φτιάξαμε τους TKG "smooth edition", έχουμε ηχογραφήσει ήδη κάποια tracks και οι φίλοι των TKG μπορούν να περιμένουν ένα δωρεάν EP στο τέλος του έτους!

                           (Echoing Cemical Reactions by Theodore Kalantzakos Group)


Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος κιθαρίστας τον οποίο ξεχωρίζετε για τις ικανότητές του;
Ξέρεις, είναι πολύ δύσκολο να διαλέξεις ένα κιθαρίστα και να πεις αυτός είναι που ξεχωρίζω, ή σε αυτόν θέλω να μοιάσω κλπ. Υπάρχει πιστεύω μια διαχωριστική γραμμή που όσοι επαγγελματίες κιθαρίστες την περάσουν, δεν μπορείς να πεις ότι αυτός είναι καλύτερος από τον άλλο, πάρα μόνο μπορείς να μιλήσεις για το ποιος ταιριάζει στα γούστα σου, ποιος σου αρέσει, κάτι που είναι πολύ υποκειμενικό. Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στους Brett Garsed και Greg Howe,  με τους οποίους έχω κάνει και πολλά μαθήματα στο παρελθόν, καθώς επίσης στους Allan Holdsworth και Pat Martino. Για μένα το παίξιμό τους είναι μαγευτικό. Του καθενός με το δικό του τρόπο βέβαια.


Τι συμβουλή θα δίνατε σε κάποιον άνθρωπο που θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με τη κιθάρα;
Θα δώσω την συμβουλή που δίνω και σε εμένα. Να κοιτάζει πρώτα να είναι καλός άνθρωπος και μετά όλα τα άλλα. Η μουσική είναι ομαδικό "άθλημα". Αν δεν μπορούμε να "χωρέσουμε" με τους άλλους ανθρώπους (εξού και η λέξη συγχώρηση) δεν πρόκειται ποτέ να την ευχαριστηθούμε. Δεν θα μπορέσουμε να έχουμε ωραίες στιγμές ούτε με τους band mates μας, ούτε με τους fans μας και ακόμη χειρότερα, ούτε με τον ίδιο μας τον εαυτό. Θέλει περισσότερη μελέτη αυτό. Εγώ πάντως ακόμα το μελετάω (γέλια)! Από εκεί και πέρα, η κιθάρα θέλει αθλητική πειθαρχία. Είναι κάτι που οι περισσότεροι το ξεχνούν, γιατί την έχουμε συνδυάσει με τους rock stars και την πολλές φορές εκκεντρική ζωή τους. Βλέπουμε και θέλουμε το τελικό αποτέλεσμα και εφευρίσκουμε δικαιολογίες για να παρακάμψουμε την σωστή διαδικασία εκμάθησης. Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για αυτό. Όποιον όμως θα απασχολούσε κάτι τέτοιο, είναι ευπρόσδεκτος στα Greek Guitar Power festivals, που θίγουμε τέτοια θέματα και ιδιαίτερα ο Ιωάννης Αναστασάκης.


Για κλείσιμο, ο λόγος δικός σας.
Να είστε καλά όλοι και εσύ Άρη, εύχομαι ό,τι καλύτερο σε όλους.

Σας ευχαριστώ πολυ γι'αυτήν την συνέντευξη, καλή επιτυχία σας εύχομαι σε κάθε τομέα ενασχόλησης.

Μπορείτε να βρείτε τον Theodore Kalantzakos και να μαθαίνετε νέα στις παρακάτω διευθύνσεις

www.tkgofficial.com

info@tkgofficial.com

https://www.facebook.com/theodorekalantzakosband


Για το Μέτρον Άριστον, Ardino Άρης Selimaj - Σπουδαστής μουσικής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου